Keresés
Fotó:
Simonfalvi Anita
MUSTRA
Heti kulturális ajánló - július 2. – július 8.
Most, hogy a nyár végre izmosabban odatette magát a hőmérséklethez, legjobb lesz, ha felmérjük a Római-parti lehetőségeinket. Ha már hajnalban nem bírunk magunkkal, annyira csábító az akácfa illat, induljunk el a Római-parti piacra. Azonnal együnk egy lángost, és válogassunk a töménytelen mennyiségű zöldség-gyümölcs kavalkádból, kézműves csecsebecsékből. Miután a szerzett portékákat biztonságba helyeztük, már indulhatunk is egy SUP, vagy egy kajaktúrára. A kikötés után a Fellini alap: hallgassunk bele mi szól Hullámszínpadon, szerdánként pedig akár filmet is nézhetünk Partimoziban. Nap bácsi is ünnepelni hív minket, ugyanis elkészült a 2. Nap Ipa, ez pedig komoly ok a kóstolásra. Szedjük össze minden bátorságunkat, és menjünk át az Orange Bike-ba karaokizni, barátainknak örök okot szolgáltathatunk a vinnyogva nevetéshez! Arra az estre, ha kikeverednénk a Rómairól, MOST SZÓLUNK!, hogy nyílt egy új hely Óbudán, a Mókus Bisztró, ahol kiállítással, vetítéssel, felolvasással várják vendégeket!

TOP5

1. Július köszöntő piacozás és Lángos parti a Rómain! Római parti Piac

Nyugodtan lehet éhesen érkezni: lesz lángos, szürkemarha hamburger és sült kolbászt is! De ne csak enni menjünk a Római mellé, készítsük kosarainkat egy igazi nyári, fergeteges piacozásra! Leveket, laska és erdei gombát, csirkét, tojást, fürjtojást, mézet, lekvárokat, szörpöket, fokhagymaitalt, sok-sok BARACKOT, cseresznyét, meggyet, diót, savanyúságot, mogyorókrémet, zöldség és virágpalántákat, kolbászokat, húsárut, olívaolajat is kínálnak a piacon. A kézműves és design udvarban pedig sok szép portéka közül válogathatunk. 7.00-kor nyitás!

1. Római parti csónakházak és üdülők egykoron séta Római parti csónakházak anno
Forrás: Postamúzeum

A sétán bizonyosan szó lesz többek között a BSZKRT, az Egyesült Izzó, a Gazdák Biztosító Szövetkezete, a Chinoin, a Nyomdászotthon üdülőről, a Duna teraszról, a Duna kioszkról, az Esti Kurir, a Leszkóczky, az OKH, a Csuka, a Hattyú, a Horgony csónakházról, a Duna strandról, a Palotai-szigetről. Ugyhogy akit érdekel milyenek voltak anno a csónakházak és az üdülők a Rómain, ott a helye!

1. Partmozi a Felliniben: Nyár Fellini Római Kultúrbisztró

A Fellini már régi pompájában tündököl, a Hullámszínpadon most pénteken Kardos- Horváth János zenél, beindult a Partmozi is, szerdánként ingyenesen nézhetjük a filmeket a csillagos ég alatt. De csak ücsörögni és Dunát bámulni is ér, például egy jéghideg meggyessör társaságában!

1. SUP Budapest: Lupa-sziget túra

Nyugodtan lehet aktivkodni is, hiszen a SUP Budapest idén is elindítja a Lupa-sziget kerülő naplementés túrákat: nincs is jobb, mint a nap végén kiszakadni egy kicsit a városból és érezni a természet közelségét. A túrára kezdők is nyugodtan mehetnek!
A program szerint rövid oktatás után vízre szállhatunk a Lupa-szigetnél. Megkerüljük a szigetet majd lecsorgunk egészen a Római-partig. Útközben néhány fotó erejéig megállhatunk az Egyfa-szigetnél közben pedig élvezhetjük a friss levegőt, kánikula esetén akár meg is mártózhatunk, ha addig még nem zakóztunk a vízbe!

1. Nap Ipa #2 Bemutató – Nap bácsi

Nap bácsi hatalmas örömére csütörtökön bemutatják a 2. Nap Ipa-t! Ezt meg kell ünnepelni, irány Nap bácsi és a Római-part! Szeretettel várnak mindenkit 16:00-22:00-ig!

+1  Én szóltam! Mókus Bisztró

Nyílt egy új hely Óbudán! Azonnal lesz kiállításmegnyitó, felolvasás, vetítés, és mindenféle kulturális történés, úgyhogy igaz, hogy csak az utolsó pillanatban, de legalább MOST SZÓLUNK, hogy menjetek, és csekkoljátok le az új helyszínt!

július 2.

06:00 SUP Budapest: Hajnali város SUP Budapest és Naturelle

11:00 Bán&Lazetzky – ingyenes tárlatvezetés Óbudai Múzeum

14:00 Closer | Kleb Attila kiállítása Budapest Photo Festival

16:00 Nap Ipa #2 Bemutató – Nap bácsi Brewthers és Nap bácsi

17:30 Csütörtök délutáni Luppa-sziget Kerülés kajak klub

Kajakszafari.hu

18:00 Nordikozz velünk újra az Óbudai Nordic Walking Klubban! Óbuda Sport

19:00 Szabad a mozi! – Yesterday Esernyős – Óbudai Kulturális, Turisztikai és Információs Pont

19:00 Én szóltam Mókus Bisztró

20:00 Swing à la Django + ifj. Sárközy Lajos // Kobuci KOBUCI

július 4.

07:00 Július köszöntő piacozás és Lángos parti a Rómain! Római parti Piac

10:00 Családi szombat Iciri Piciri Bábszínház: Ki ette meg a málnàt? Tündérkert közösségi tér és kávézó

14:00 Római parti csónakházak és üdülők egykoron séta

július 8.

09:00 Baba-Mama Kávéház és Játszóház minden szerdán 9:00-

Óbudai Anyapont

18:00 Nyugtával DJ a napot! Esernyős – Óbudai Kulturális, Turisztikai és Információs Pont